Saturday, June 26, 2004

Al lijkt het me sterk dat de column van Youp van 't Hek van deze week een houdbaarheid van meer dan een paar weken heeft, toch vond ik hem leuk genoeg om hem op mijn artikelenblog te plaatsen. Het zou leuk zijn als het Nederlandse elftal vanavond prachtig spel laat zien en flitsend verder gaat naar de halve finales. Ook minder virtuoos maar effectief spel mag van mij, al hoor ik liever dat commentaren moois pel prijzen dan dat ze zeggen "Je verveelt je dood, maar hetw erkt wel." Ik snap geen moer en houd niet echt van sport in het algemeen en van voetballen in het bijzonder, maar kan me niet herinneren dat ik ooit ( ik word volgende week 36 ) een voetbaltoernooi ( of een ander sportevenement ) met zo'n belangstelling en spanning gevolgd heb als Euro 2004. Met het schaamrood op mijn wangen moet ik zelfs bekennen dat ik bij een paar doelpunten die ik toevallig gemaakt heb zien of horen worden ( ik heb niet het geduld om hele wedstrijden te kijken, ik zap heen en weer of luister naar de radio ) mijn handen in de lucht heb gestoken of een zachte schreeuw van vreugde heb geuit. Hopelijk kan ik ook vanavond weer zulke fratsen uithalen. Veel plezier met de wedstrijd.

No comments: