Friday, November 05, 2004

In het Hebreeuws heb je een parallel gezegde voor het Nederlandse "Eigen roem stinkt": "Yehallelkha zar welo pikha" ( Dat een vreemde - en niet je eigen mond - je moge prijzen ). Het is altijd leuk om waardering of een compliment te krijgen, zeker als dat afkomstig is van iemand wiens werk je regelmatig bewondert en met plezier leest.
In een lekker leesbaar interview op About(:)blank zegt Arnoud van Verbal Jam ( of verbaljam zoals iemand die ik goed ken dat weblog consequent noemt ): "Op Dutchblog Israel ga ik ook met regelmaat eventjes kijken. Dat is een van oorsprong Nederlandse historicus die met grote kennis van zaken vanuit Israël logt over de Midden-Oostenproblematiek. Gemengd Engels en Nederlands."
Ik werd op dit interview ( en op het feit dat ik genoemd werd ) gewezen door mijn broer, die me ook ooit attent maakte op het bestaan van Verbal Jam.

No comments: