Friday, March 04, 2005

Wat volgt zijn een paar mooie foto's die ik op de website van de Telegraaf vond. Ik zou bijna zeggen dat ik het jammer vind dat het drie weken geleden niet zo sneeuwde en koud was, want ik ben gek op de winter in het algemeen en sneeuw in het bijzonder. Aan de andere kant, met zulk weer had mijn reis terug naar huis wel eens bemoeilijkt kunnen worden, en sommigen van jullie zullen misschien wel jaloers zijn op het feit dat ik hier buiten zonder jas en met zonnebril rond loop.
Blijkbaar is het makkelijker om hetgeen te waarderen waar je niet aan gewend bent. Toen ik voor het eerst in Israel was kon ik met open mond naar de zo veel verschillende soorten landschap kijken, terwijl ik er nu vaak met 80 km/u of meer doorheen rijd zonder op of om te kijken. Pas nu ik hier al weer bijna 13 jaar woon valt het me op hoe ik het Nederlandse landschap soms mis, en hoe ik kan genieten van een simpele fietstocht wanneer ik bij mijn ouders ben, of van foto's zoals degene die hier boven te zien zijn.

No comments: