Monday, September 05, 2005

Maar zelden heb ik het geduld om een televisieprogramma van meer dan een half uur aan een stuk uit te kijken. Net heb ik "Ik ben niet echt dood moet je weten" gezien, een programma van bijna een uur over Bram Vermeulen, die een jaar geleden overleed. Ik ken zijn solo-werk niet echt maar in de boeiende en onderhoudende documentaire zijn een paar prachtige liedjes te horen. Bij gelegenheid zal ik zeker een of meer van zijn best-of CDs op de kop proberen te tikken. Hij geeft de indruk een interessante, warme, buitengewoon getalenteerde maar toch altijd wat miskende man te zijn geweest. Aan het einde van de film zingt zijn dochter een van zijn liedjes, een zin daaruit bleef me bij omdat de woorden me zo aanspreken: "Je bent nooit alleen als je samen met jezelf bent."

No comments: