Sunday, September 25, 2005

Na een tijdlang de columns van Frits Abrahams niet gelezen te hebben ( zonder speciale reden ) heb ik gisteren weer even op de website van het NRC zitten surfen. Van twee artikelen genoot ik in het bijzonder. Dit stuk, met als titel de naam van een van de producten van Dr. Vogel ( tot op de dag van vandaag nemen mijn echtgenote en ik een goedkopere kloon ervan in bij de eerste tekenen van keelpijn of verkoudheid, het helpt verdraaid goed ), zou ik bijna zelf geschreven kunnen hebben, ware het niet dat Frits Abrahams alleen nog maar in de verleden tijd over zijn moeder kan schrijven. Het andere artikel dat ik zeer de moeite waard vond ging voornamelijk over de oostindische blindheid van veel organisaties die ( claimen ) allochtonen ( te ) vertegenwoordigen of ( te ) steunen, en eigenlijk ook over het langs elkaar heen praten en leven van allo- en autochtonen in Nederland ( iets wat overigens niet iets typisch voor Nederland is ).

No comments: