Saturday, September 03, 2005

Soms heb ik nog wel eens kritiek op het werk en/of de werkwijze van CIDI, maar dit stuk van Ronny Naftaniel in de Volkskrant vind ik erg goed. Een vriendin van me wees me erop dat Dries van Agt weer eens deze kant uit zou komen. Het begon bij mij meteen te jeuken, en ik voelde al weer de aandrang opkomen om een stuk te schrijven, maar ik deed wat de vader van George in Seinfeld in een van de afleveringen deed ( "Serenity now!" ), ademde diep en dacht er niet meer aan. Het bezoek van de door Van Agt geleide delegatie was door mij niet opgemerkt, hier heeft niemand over de reis van Dolle Dries gehoord, ik vraag me af of de Palestijnen zelf er wat van gemerkt hebben, maar toch ben ik blij dat Ronny Naftaniel kans zag om een stuk hierover in de Volkskrant ( "vroeger was-ie katholiek, een pijler van bedrog / nu is-ie niet meer katholiek, maar toch, maar toch, maar toch" - Joop Visser ) geplaatst te krijgen.

No comments: