Friday, October 21, 2005

Elk welgemeend initiatief om hier vrede te brengen moet worden toegejuicht, zou ik zeggen, hoe vergezocht het ook moge zijn. Toen ik dit bericht op joods.nl las - over een conceptueel kunstenaar die door middel van lasers, meditatie en wat al niet meer de vrede in Jeruzalem ( en andere steden in het Midden Oosten ) dichterbij wil brengen - dacht ik dan ook "Wat aardig". Helaas waren de eerste dingen die er in me opkwamen toen ik op zijn website een foto van de heer Schrama zag: "Laat je lurven zien, laat je kladden zien, Waar zitten je lurven en kladden eigenlijk?" en "Dat kan harder!". Aanvankelijk wist ik niet waar die spontane associatie vandaan kwam, maar nu weet ik het: hij doet me denken aan Mevrouw Stemband, de vriendin van meneer Kaktus.
Alle gekheid op een stokje, ik wens Rob Schrama veel succes toe met zijn belangrijke werk. Nee, serieus!

No comments: