Sunday, January 01, 2006

Bijna ieder jaar moet ik op 1 januari denken aan een vriendje van me op de lagere school. Mijn vader moest en zou hem muzieklessen geven want, zo zei zijn moeder, H. was zoooooo muzikaal. Hoe wist ze dat? Wel, hij zat ieder jaar op 1 januari 's morgens met zijn ogen dicht naar het nieuwjaarsconcert uit Wenen te kijken. Hij zat blijkbaar voor de televisie te slapen, want de muzieklessen zijn niet echt geslaagd, en dat lag niet aan de inspanningen van mijn vader. Later verhuisde het gezin, en als ik aan H. denk herinner ik me voornamelijk het bovenstaande en het feit dat hij altijd zei dat hij 'hengstenboer' ( of hengsteboer? ) wilde worden. Als kind leek ook mij dat een fascinerend beroep.
Vandaag heeft onze dochter haar eigen nieuwjaarsconcert. Ter afsluiting van de Hanukah vakantie is er een middag vol activiteiten op de plaatselijke muziekschool, en daarna volgt een kort concert door de vioolleerlingen. Onze dochter mag zelfs een solo spelen. :-)

No comments: