Thursday, February 23, 2006

Op de website van de Telegraaf kwam ik deze foto tegen. Het bijbehorende artikel vertelde me dat prinses Maxima en de Belgische prinses Mathilde vandaag in de Grote Kerk in Breda het eerste en laatste deel van de zevendelige Geschiedenis van de Nederlandse Literatuur overhandigd kregen. Als ik een tekstbalonnetje moest verzinnen voor wat Mathilde tegen Maxima zei, zou ik dat als volgt invullen. Andere suggesties zijn natuurlijk welkom.
  1. "Ze denken zeker dat we dit nog gaan lezen ook!"
  2. "Wat zal ik bij De Slegte voor twee delen uit een serie krijgen, denk je?"
  3. "Wie zal de serie eerder uit hebben, Filip of Willem Alexander?"
  4. "Ken je die van die jongens die naar Parijs gingen? Die gingen niet!" (*)

(*) Ik zou hier uit dezelfde literaire bron natuurlijk ook een meer koninklijke mop kunnen citeren ( over postzegels ), maar dat zou in deze context iets te ver gaan.

No comments: