Friday, March 03, 2006

In de 'gevallen' Kalou en Taida Pasic zou het heel goed kunnen dat Rita Verdonk gelijk heeft, al snap ik niet echt waarom ze de Bosnische scholiere niet haar VWO-diploma kan laten halen, zeker in het licht van het feit dat Taida echt niet de eerste vluchteling/immigrant is die gelogen en/of de wet creatief geinterpreteerd/omzeild heeft ( zie bijvoorbeeld Hirsi Ali ), en ze niet echt een belasting of gevaar voor de Nederlandse maatschappij vormt. Maar in het geval van Iraanse homo's schiet de bewindsvrouw volgens mij toch echt te veel door. Ik krijg nog kippenvel als ik denk aan de foto's van de twee mannen die een paar maanden geleden door de ayatollahs werden opgehangen, en afgaan op verklaringen van de Iraanse autoriteiten lijkt mij dubieus in meer dan een opzicht, niet alleen in deze context. Om een initiatief zoals dit kan ik dus wel lachen. Wat me trouwens ook kippenvel bezorgt zijn sommige van de reacties bij de artikelen waarnaar in deze posting wordt verwezen.

No comments: