Wednesday, May 17, 2006

De romans van Leon de Winter heb ik bijna allemaal met veel plezier gelezen. Over zijn essays ben ik iets minder te spreken, zijn Ladi Di in een bevallige pose heb ik na een aantal bladzijden gelezen te hebben weggelegd. Wat hij over Israel en het Midden-Oosten schreef zorgde bij mij niet voor geween maar wel voor heel wat tandengeknars en kromme tenen, zoveel gemeenplaatsen en gebrek aan werkelijke kennis. Sindsdien is zijn non-fictie er wel op vooruit gegaan, al deel ik zijn mening vaak niet. Ik ga niet de uitzending van Zembla zitten bekijken om te zien of De Winter's kritiek juist is, maar ik vond wat hij over het programma schreef wel interessant genoeg om er hier naar te verwijzen. Zie ook een artikel op de website van de Telegraaf over De Winter en Hirsi Ali.

No comments: