Wednesday, June 14, 2006

Er zijn sinds gisteravond nog een paar juweeltjes toegevoegd aan de reacties op het artikel waar ik gisteren over schreef. Ik schrijf hier trouwens over niet omdat ik geloof dat de Telegraaf anti-semitisch zou zijn of dat er nergens anders misselijkmakende feedback op nieuwssites wordt geplaatst ( kijk maar eens op Ynet of de website van Ha'Aretz ). Ik waardeer Telegraaf.nl juist heel erg. Voor diepgang, achtergronden en uitgebreide commentaren kom ik er niet ( die zul je er tevergeefs zoeken ) maar als er iets in Nederland gebeurt is het meestal toch de eerste website waar ik kijk, omdat de site heel goed ge-updeet wordt. En de feedback functie trekt nu eenmaal vaak om de een of andere reden juist de meest extreme ( en soms ronduit lage ) types aan: hier let niemand op hun gebrekkige taalgebruik, en in tegenstelling tot de redactie van een ingezonden-brievenrubriek of van een opiniepagina van een krant ( waar dergelijke types net zoveel kans maken om een stuk van hun hand geplaatst te zien als dat ik de kans loop om ooit aan de Olympische Spelen mee te doen ) zal een internetredactie - de 'huisregels' ten spijt - schijnbaar maar zeer zelden een commentaar weigeren. Hier volgen de 'mooiste' reacties die er sinds mijn posting gisteren bijkwamen.
  • Zo en nu de waarheid ook maar boven water toveren gezien de papieren van de Bijlmerramp (El AL) toevallig zoek waren geraakt. Praat je over Jodenstreken. Ze voeren veel meer uit dan dat .....FOEI , dat is alles wat de wereldleiding zegt. En Israel gaat rustig weer door met zn eigen zaken......En lacht in zn vuistje.
  • Wanneer gaan de Joden de nabestaanden in Rusland vergoeden Al die miljoenen mensen die ze daar vermoord hebben. Ook de Tsaar en zijn familie moesten op laffe manier vermoord worden. Ineen jaar tijd werden er meer mensen vermoordt dan door alle Tsaren bij elkaar
  • de enige persoon in het hele geschiedenis die wist hoe een jood in elkaar zit was hitler een daarom slachte hij ze af. maar als de rest van de westerse werld nu wakker zouden woorden, dan houd ik mijn hart vast wat er nu met de joden zal gebeuren. der is maar een ras die schijt heeft aan de werldbevoling een dat is de jood . ik weet dit klinkt antie semetismisch maar vroeg of laat zullen julie er achter komen en dan tja........
  • Ik kom uit Suriname, daar wonen alle geloofsgemeenschappen broederlijk naast elkaar. Toch valt mij iets op. Hoe kan een volk (joodse) die zoveel geleden heeft tijdens de holocaust een ander volk(palestijnen) op de zelfde manier behandelen? Onbegrijpelijk vind ik dit. Dus hebben de Joden niets geleerd van de oorlog. Want, wie pijn en leed heeft moeten doorstaan, zal het een ander ook niet aandoen..De Palestijnen worden vernederd, vermoord, verkracht etc..a la nazi....Ga zo door joden, wie wind zaait zal storm oogsten

PS: Bij bepaalde onderwerpen kun je er bij wijze van spreken gif op innnemen dat er antisemitische reacties zullen komen. Zo valt bij een artikel over de Deventer moordzaak ( die ik verder niet heb gevolgd en waarbij ik overigens geen flauw idee heb waarom Maurice de Hond zich er mee bemoeide, maar dat terzijde ) het volgende 'prachtcommentaar' over De Hond te lezen: "Deze man zie ik graag op z'n bek gaan. Plug hem leeg of laat hem voor eewig zijn vervelende Joodse muil houden met al die onzin onderzoekjes en conclusies die nog nooit zijn uitgekomen. " Hadden de andere 110 reageerders niet het lef om het j-woord te gebruiken of zouden ze serieus denken dat het feit dat De Hond nu eenmaal joods is er hier niet echt toe doet?

No comments: