Monday, June 12, 2006

Ik volg de Amsterdamse gemeente- en deelraadspolitiek niet echt op de voet. Wel kan ik me nog herinneren dat ik erg opkeek toen ik jaren geleden las dat rabbijn Lody van de Kamp deelraadslid voor het CDA werd. Inmiddels is hij, na negen jaar zichtbaar actief te zijn geweest, fractievoorzitter voor die partij in de deelraad Zuider Amstel. Blijkbaar is de samenwerking tussen een orthodoxe rabbijn met een partij waarbij toch wel heel veel om de C draait minder absurd dan ze op het eerste gezicht zou lijken. Nu las ik dat meneer Van de Kamp zelfs naar de Tweede Kamer uitgezonden zou willen worden. Ik wens hem veel succes. Zijn visie op integratie ( 300 jaar Nederlanderschap en toch anders ) is boeiend te noemen, hij weet zonder meer waar hij het over heeft en veel 'andere Nederlanders' kunnen wat van hem leren, lijkt me.

No comments: