Wednesday, June 21, 2006

Noa, de beste vriendin van onze zevenjarige dochter ( ze kennen elkaar al vanaf hun tweede levensjaar, toen ze samen op de peuterspeelzaal zaten ), was gisteren bij ons. Ik heb met hen zitten ganzeborden ( niet mijn favoriete spel, maar de kinderen vinden het prachtig ) en terwijl Noa wachtte tot haar moeder haar kwam halen ( nadat onze kinderen in bad waren geweest en hun tanden hadden gepoetst, klaar om meteen daarna naar bed te gaan ) keken ze gedrieen naar een K3 DVD. Noa vond het ook heel erg leuk. De favoriete liedjes van mijn kinderen zijn trouwens Oma's aan de top, Alle Kleuren van de Regenboog en De Drie Biggetjes. Ik stond stomverbaasd toen onze dochter aan haar vriendin keurig in het Hebreeuws uitlegde dat het er in Alle Kleuren om gaat dat om het even welke kleur je hebt, hoe je eruit ziet ( ze trok daarbij spleetogen, ik weet niet of dat politiek correct is, maar goed ) of waar je vandaan komt, je heel goed samen kunt spelen, dansen en zingen. Blijkt maar weer eens dat ze ook zonder mijn uitleg - en zelfs als het uit de mond van Vlamingen komt :-) - meer begrijpen en verstaan dan ik soms wel eens denk.

No comments: