Monday, August 14, 2006

In vervolg op mijn vorige posting en op de Arza-bijeenkomst waar ik gisteren een impressie van de ervaringen van mijn gezin in de laatste viereneenhalve week ( en dan vooral gedurende de eerste week van de oorlog ) heb gegeven moet ik hier even kwijt dat ik het wel opvallend vind dat de homepage van de CIDI-website in wezen niet of nauwelijks van het gemiddelde nieuwsmedium verschilt. Gezien de kritiek die gisteravond - niet onverwacht of onterecht - in de richting van de media werd geuit en het feit dat nu juist de vertegenwoordiger van het CIDI op die avond zo de nadruk legde op een actieve rol van hen die Israel steunen bij de pogingen om de beeldvorming en berichtgeving over Israel een beetje meer in de goede richting te sturen, valt het me op dat zelfs het CIDI het blijkbaar niet de moeite waard vindt om te benadrukken dat deze oorlog toch echt meer dan alleen maar Libanese slachtoffers en vluchtelingen heeft gemaakt. Het enige bericht dat vandaag op de website van het CIDI is geplaatst is er een van NOS nieuws: "Libanese vluchtelingen weer naar huis".

No comments: