Thursday, September 21, 2006

Ik ben niet echt bekend met de details van alles wat met de Schipholbrand te maken heeft, en ik ben zeker ook geen deskundige op juridisch gebied. Wat ik me wel afvroeg bij het lezen over het aftreden van de ministers Donner en Dekker: waarom staat een lid van het Koninklijk Huis aan het hoofd van een commissie waarvan vanaf het begin vaststond dat haar bevindingen grote politieke gevolgen zouden kunnen hebben? Ik trek de deskundigheid van prof. mr. ( ik had destijds wel gelezen dat hij een leerstoel aan de universiteit van Twente heeft gekregen - 'praktijkhoogleraar' in risicomanagement (*) - maar herinner me hem toch vooral nog 'gewoon' als mr. ) Pieter van Vollenhoven met betrekking tot veiligheidsbeleid absoluut niet in twijfel, maar was hij de aangewezen persoon om zo'n politiek beladen onderwerp/schandaal te behandelen? (*) Net als met Willem-Alexander's deskundigheid op het gebied van watermanagement moet ik onwillekeurig aan lied nr. 2 op de CD 'Gefeliciteerd' van Joop Visser denken, of aan Manuel van Fawlty Towers, die zo mooi 'manajer' kan zeggen.

No comments: