Wednesday, January 17, 2007

Vanmorgen las ik op de website van het Reformatorisch Dagblad vluchtig een bericht over het opstappen van de opperbevelhebber van het Israelische leger, Dan Halutz. Twee kleine maar hinderlijke foutjes vielen me op, en ik stuurde een mailtje naar de krant ( ik 'ken' daar de opinie redactie ). Net kijk ik op de website van de Volkskrant en daar staan dezelfde fouten, d.w.z. het zelfde bericht. Nu pas zag ik dat de tekst afkomstig is van het ANP. Zal ik het ANP ook maar even mailen dat de Yom Kippoer oorlog in 1973 en niet 1974 was, en dat niet Dan Halutz maar Chaim Laskov ( opperbevelhebber in 1958-1961 en commandant van de luchtmacht - al was hij geen piloot - in 1951-1953 ) "de eerste man met een luchtmachtachtergrond die de leiding kreeg over het Israëlische leger" was?

No comments: