Wednesday, April 18, 2007

Deze prent van Joep Bertrams vond ik vanmorgen ( nu is het inmiddels donderdag ) op de website van het Parool.


Toevallig las ik vanmorgen het tweede hoofdstuk in Sylvain Ephimenco's Hollandse Nieuwe ( tussendoor had ik nog Geert Mak's Boekenweekgeschenk gelezen ). Daarin schrijft hij o.a. over minder frisse zaken die mevrouw Kroes al dan niet gedaan zou hebben met een of ander vervuilend schoonmaakbedrijf. Ik moest daaraan denken toen ik over de megaboete las die Europese Neelie de bierbrouwers heeft opgelegd omdat die onderling de prijzen van hun bieren hoog hoog schijnen te hebben gehouden. Nu wil de Consumentenbond dat die brouwers de gedupeerde consumenten op de een of andere manier gaan compenseren. Het moet toch ook niet gekker worden. Zouden we de brouwers niet dankbaar moeten zijn? Zullen we nu naast een daling van bierprijzen ook niet een stijging van door bier geinspireerd vandalisme en ander geweld in Nederland gaan waarnemen?



No comments: