Wednesday, June 06, 2007

Gisteren heb ik het Lexicon van historische misverstanden, geschreven door Joerg Meidenbauer, uitgelezen. Zelden is een boek me zo tegengevallen. Ik ben er heel weinig wijzer van geworden ( behalve een Latijnse term waaraan ik herinnerd werd, die term gebruikte ik voor een artikel gisteren in het Friesch Dagblad ), en het is ook niet echt geweldig geschreven. Gisteravond begon ik meteen in een ander boek te lezen: Uiteindelijk helpt niets, een bundel interviews ( de ondertitel luidt: Gesprekken over leven en overleven ) van Frits Abrahams. Ik ben een bewonderaar en liefhebber van Abrahams' werk. Ook dit boek leest weer geweldig weg. Het is een uitgave van 15 jaar geleden, maar goede interviews blijven altijd interessant. In het eerste interview, uit 1989, is de gesprekspartner van Abrahams de kinderchirurg Dr. Hazebroek. Boeiend en ontroerend. Ik heb het boek ( samen met nog wat werken van Abrahams, een aantal boeken van Elsbeth Etty, en Sylvain Ephimenco, allemaal boeken die in de reguliere boekhandel niet meer te krijgen zijn ) besteld via boekwinkeltjes.nl. Werkt perfect en is zeker niet duur. Omdat ik dit jaar al twee keer in Nederland ben geweest ( en er in juli d.v. nogmaals zal zijn ) heb ik de boeken bij mijn ouders laten bezorgen, maar met een toeslag voor de extra portokosten - en misschien na vooruitbetaling, i.t.t. bezorging in Nederland: alle boeken werden verzonden nog voordat ik de betaling verricht had - is ook bezorging naar het buitenland mogelijk volgens mij. Aanbevolen!

No comments: