Friday, September 19, 2008

Terug van weggeweest

Maandagmorgen vroeg kwam ik weer thuis, na ruim tien zeer wel bestede dagen in Nederland. Ik heb daar een flink aantal erg leuke en gezellige dan wel zeer interessante en nuttige ontmoetingen gehad ( o.a. met Rene en Billy ( namens de kinderen nog bedankt voor Pietje Bell; de courgette-soep was heerlijk ), Dannie en Marita, Arnoud, Nanette ), een oneg shabbat gevierd en een praatje gehouden in een sjoel ( bedankt Barbara en Samira, voor jullie onmisbare hulp ), een goed bezochte en zeer levendige paneldiscussie bijgewoond ( zie hier, hier, en hier, ik heb daar een korte inleiding gehouden, zie hier ), iets te weinig kwaliteitstijd doorgebracht met mijn ouders, broer, zus en hun gezinnen, en Playmobil en boeken voor de kinderen gekocht. Op de dag van de boekpresentatie/paneldiscussie heb ik ook de medewerkers van de uitgever van mijn ( eerste ) boek ontmoet. Ik had de mazzel dat net dat weekeinde de boekenbeurs Manuscripta werd georganiseerd. Maandag was die beurs alleen toegankelijk voor medewerkers van uitgeverijen, boekenwinkels, bibliotheken e.d. Die gelegenheid heb ik benut om heerlijk rond te neuzen, mijn ogen en oren de kost te geven, en kinderboeken te laten signeren door een favoriete schrijver van onze dochter ( die veel belangstelling toonde voor de voor Nederland nogal bijzondere namen van onze kinderen ) en door een van mijn favoriete kinderboekenschrijvers en zijn vrouw-vaste illustratrice. Bij de stand van Van Dale heb ik me zitten verlekkeren aan een mooie interaktieve CD-ROM van Mijn Eerste Van Dale, met veel leuke en zeer leerzame spelletjes ( o.a. om de volgorde van het alfabet te leren, iets wat onze dochter bijvoorbeeld nog niet echt goed kent ). Je kon daar een exemplaar van die CD-ROM winnen. Ik begreep dat alleen de snelste tijd recht gaf op zo'n exemplaar, en had - 's morgens vroeg - slechts de vierde tijd of zo. Ik win zelden iets bij prijsvragen. Tot mijn blijde verbazing vond ik bij thuiskomst een e-mail in mijn mailbox waarin me werd medegedeeld dat ik ( toch, ook ) een exemplaar gewonnen had, ik moest enkel nog mijn adresgegevens doorgeven. Nu kunnen mijn ouders dit kado van het verlanglijstje voor onze oudste zoons verjaardag afstrepen. Kan er nog iets van Playmobil bij ;-) Kortom, weer een heel leuk en goed besteed verblijf in mijn geboorteland. Iedereen die daaraan meewerkte bedank ik hierbij nogmaals van harte!

No comments: