Wednesday, December 10, 2008

Telegraaf-Maroc.nl

Ook dit is Nederland, of althans het wakkere deel ervan, anno 2008. Vanmorgen stond er een onnozel artikel over een verder niet bepaald superbelangrijk onderwerp, het idee van Frits en dochter Barbara Barend om een glossy sportblad in het leven te roepen. Meteen toen ik het las, minder dan drie uur na plaatsing van het artikel, stond de volgende reactie er - naast een aantal andere - doodgewoon onder, 'ondertekend' door ene 'Kobus', wonende te 'Kwak': klinkt mooi en goed, ware het niet dat het joden zijn. In de loop van de dag heb ik het stuk diverse malen aangeklikt om te kijken of de redactie dat commentaar - op eigen initiatief of na een klacht van een of meerdere lezers - heel misschien verwijderd zou hebben. Niet dus, het staat er nog. En de PVV, volgens onderzoekers extreem-rechts met mitsen en maren ( o.a. niet antisemitisch: ik vraag me af of Yasser 'ik ben zelf een semiet' Arafat het daarmee eens zou zijn ), zich maar druk maken om Maroc.nl. Misschien zouden Wilders, Agema en de hunnen eens kamervragen over de huiskrant van veel van hun eigen kiezers moeten gaan stellen. Ik heb wel eens het idee dat de jodenhaters die je bij de Telegraaf tegenkomt grofweg in drie groepen te verdelen zijn: zij die dezelfde pesthekel aan Joden en moslims hebben ( waaronder veel potentiele PVV-stemmers ), zij die moslim zijn, en zij die moslims bewonderen vooral omdat ( ze denken dat ) moslims Joden haten.

No comments: