Friday, January 09, 2009

'Blij'

Het wekt weinig verbazing dat vooral Israel bekritiseerd wordt voor het 'doorgaan' met de oorlog. Dat Hamas vanaf het begin van de internationale onderhandelingen de voorwaarden van het ( Egyptische ) plan afwees en vrolijk raketten blijft afvuren op Israelische burgers ( weer een school getroffen, eergisteren als ik me niet vergis ), daar hoor je bijna niemand over. Ik weet niet waar Israel verstandig aan zou doen, stoppen of doorzetten, maar ik kan het de Israelische regering niet kwalijk nemen - ben er eigenlijk wel blij om - dat ze heeft bevestigd wat altijd een hoeksteen van Israels veiligheidspolitiek is geweest: Israel zorgt zo veel mogelijk voor zijn eigen veiligheid. We zien in Zuid-Libanon wat VN-garanties waard zijn, de volgende oorlog met Hezbollah is slechts een kwestie van tijd. De organisatie heeft zich onder de ogen van UNIFIL ( met een grote Franse aanwezigheid, dezelfde Fransen die het voortouw voor het huidige wapenstilstandsvoorstel hebben genomen; nogmaals, Frankrijk is een prachtig land, en zijn militaire parades zijn veel mooier dan die van het Israelische leger, maar als bondgenoot of beschermer van de veiligheid van mij en mijn kinderen vertrouw ik de Fransen voor geen meter, ook al behoor ik niet tot de historici die vooral van de geschiedenis willen leren ) beter bewapend dan voor de zomer van 2006. Israel kan alleen op zichzelf vertrouwen. Dat zijn twee van de belangrijkste resultaten van deze oorlog: de Israelische bevolking heeft weer vertrouwen in het leger ( dat onder de nieuwe minister van defensie en operbevelhebber zo te zien vrijwel alle lessen van Libanon op bewonderenswaardige wijze en binnen zeer korte tijd heeft toegepast ) en coah haharta'a ( de kracht van afschrikking ), een belangrijk element in Israels veiligheidsconcept en positie in de regio, is voor een belangrijk deel hersteld.
Ik las gisteren een artikel over iets dat feitelijk niets met de oorlog te maken heeft ( tenzij je sommige van de antisemitische commentaren werkelijk gelooft ). Als ik dit soort commentaren lees ben ik nog blijer dan gewoonlijk dat er een Joodse staat is en dat die staat een eigen, sterk, leger heeft. Alhoewel een belangrijk deel van het hedendaagse antisemitisme in Europa vandaag de dag op rekening van moslims en andere nieuwe Europeanen komt, is de aloude autochtone jodenhaat er nog springlevend. Verreweg de meeste zoniet alle commentaren bij dit Telegraf-artikel zijn, als ik het taalgebruik en het soort taalfouten zo zie, niet in het allochtoons geschreven. Een greep:
  • Ja zag al in de foto weergave zo vreselijk veel gelijkenis met die Madoff.Maar dat is dus uit hetzelde "hout gesneden" (of uit het zelfde stof gekneed of uit dezelfde rib gevormd) What's in a name? ( door: Ach mineer: "2 joden weten wat 1 bril kost", Amsterdam )
  • Een reactie was al verwijderd, de 'naam' van de feedbacker zegt genoeg: Tel altijd je vingers na als je een...een hand geeft, Amsterdam
  • Wat een maf volk met die pruik. Maar als je naar de afkomst kijkt van deze oplichters dan weten dat deze centen op dit moment veel vuurwerk geeft in de Gaza.
  • Madoff is een Jood en zij is ook een Joodse. Jesus sloeg al de geldleners met een zweep bij de tempel in Jeruzalem weg.Toen de Nazi's aan de macht kwamen begin dertiger jaren, vluchtten de rijke Joodse bankiers zoals Rothschild naar Engeland enNew York. Natuurlijk op slinkse wijze met hun goud, juwelen, aandelen en geld. Dit is ware geschiedenis moderator.
  • no ik geef die russen groot gelijk hoor laat ze die hele madoffen khoon stamboom maar uitroeien want op dit soort schorem zitten we niet te wachten ,murdoch was ook zon rat zogenaamd zelfmoord gepleegd en nooit gevonden .krediet hebben ze bij mij niet
  • Met het geld dat deze joodse bankiersmaffia heeft buitgemaakt wordt de Israelische oorlog tegen het palestijnse volk gefinancierd.
  • Opvallend is dat in de economische wereld krisis Israel niet genoemd word. Kan het zijn dat de Madoff/Kohn miljarden zich in Israel bevinden?
  • Begrijpt u nu waarom Israel met hand en tand verdedigd word ? Al dat zogenaamde verdampte geld ligt nu veilig daar! geld verdampt niet , als ik het niet meer heb dan heeft iemand anders het. Dit is de grootste roof aller tijde !
  • mijn grootvader zei het vroeger reeds:doe als niet-jood nooit zaken met joden!kijk maar naar wall-street allemaal joden!

No comments: