Friday, January 02, 2009

Waas voor ogen

Klik hier en zie hoezeer de Israel-haters de waarheid geweld aandoen om hun 'steun en solidariteit voor de Palestijnen", oeps, hun haat voor Joden, oeps, Israeliers, uit te dragen. Nogmaals, elke burgerdode is er een te veel, helemaal als het een kind betreft, maar je moet toch wel een bruin-zwart-groene W.A.aS.S. voor je ogen hebben als je durft te beweren dat - wanneer zelfs Israels vijanden zeggen dat niet meer dan een kwart van de Palestijnse slachtoffers van Israels oorlog tegen Hamas burger was - het Israelische leger doelbewust op kinderen schiet. Heeft iemand deze rechtvaardigheidsfanaten horen of zien protesteren of zelfs maar zachtjes hun afkeur horen uitspreken toen Shalhevet Pass doelbewust door een Palestijnse scherpschutter werd vermoord terwijl ze in haar kinderwagen lag, of toen deze week in Be'er Sheva een Palestijnse raket midden in een klaslokaal landde? Aangezien Israel er alles aan doet om zijn burgers te beschermen - en doordat er de avond ervoor al raketten in Be'er Sheva waren neergekomen - was de klas leeg, maar ook als die raket G'd verhoede een hele klas Israelische kinderen had vermoord zouden de demonstranten van morgen daar geen bezwaar tegen hebben gehad of gemaakt. Ik zou bijna zeggen: integendeel. Ook hoor ik uit die richting geen woord van afkeuring over het feit dat ziekenhuizen en moskeeen gebruikt worden als opslag- en schuilplaatsen voor wapentuig en gezworen terroristen, beide legitieme militaire doelen, of het feit dat de terroristen in veel gevallen bewust vanuit woonwijken, schoolpleinen e.d. hun raketten afvuren - en geloof me, hoe dichtbevolkt en benauwd Gaza ook is, er zijn genoeg mogelijke lanceerterreinen die zich niet middenin de zee van onschuldige mensen bevinden - om Israel er toe te verleiden te reageren en zo zoveel mogelijk burgers te treffen. Gezien het feit dat ik deze poster op de website van mevrouw Groenteman - waar ik verder niets dan sympathie en respect voor heb, begrijp me niet verkeerd, al kan ik me vaak niet echt herkennen in haar overdreven politiek correcte ideeen en haar ultra-culturele aanbevelingen - neem ik aan dat ook Een Anti-Joods-Geluid zaterdag weer van de partij zal zijn. Gezellig. Jammer dat ik dat feest zal moeten missen. Ik kan me heel goed vinden in wat Ari Shavit - niet exact een typische Israelische super-nationalist, en een vaste, zeer gerespecteerde medewerker van Ha'Aretz, een zionistische maar niet bepaald fanatiek nationalistische krant - eerder deze week te zeggen had over veel van de Israelische ( en Joodse ) 'supporters' van de Palestijnen/tegenstanders van Israel, en over de prioriteiten van hen die Israels belang - dat in veel opzichten parallel loopt aan dat van de Palestijnen, maar haaks staat op dat van Hamas - voor ogen hebben. Heb je trouwens het derde doel van de demonstratie gezien? Vrijheid voor Palestina. Met Hamas - bloedige zuiveringen, Sharia en het zich verschuilen achter burgers en onder en in moskeeen en ziekenhuizen - als bevrijder. Ik zal niet zeggen dat Israel geen foute vrienden heeft, maar ik weet wel dat we veel echte vrienden hebben en dat die vrienden het werkelijk goed met ons voor hebben, as opposed to de makkers en steunpilaren van de arme Palestijnen, of die vrinden zich nu in de Heilige Landstichting, Amsterdam, en Exeter, of in Beirut, Damascus of Teheran bevinden. Shabbat shalom.

No comments: