Thursday, January 08, 2009

No affinity whatsoever

Through my webstats I found out that the website of the Jewish Defense League Europe contains permanent links to my weblog. I asked that site's webmaster to remove those links, since I do not want to be associated in any way with his organization and do not have any affinity with it Via mijn webstats kwam ik erachter dat er op de website van de Jewish Defense League Europe permanente links naar mijn weblog staan. Ik heb de beheerder van die site verzocht om die links te verwijderen. Zie onderstaande correspondentie. Dag Ariel, Het gaat om de permalink naar mijn weblog onder Links, en naar de News Feed: Dutchblog Israel. Natuurlijk kan ik je tot niets verplichten, maar ik wil in ieder geval netjes vragen of je die links wilt verwijderen. Meestal is het zo dat je op een weblog alleen links zet naar websites waar je op de een of andere manier een verwantschap mee hebt, die je zelf graag en/of regelmatig leest. Dat wil niet zeggen dat je het eens bent met alles wat de schrijver van die site zegt, maar een zekere affiniteit is er vaak wel. Vaak worden links uitgewisseld: de ene blogger zet een link naar een ander blog op zijn weblog en andersom. Welnu, ik heb geen enkele affiniteit met de JDL. Sterker nog, ik wil op geen enkele manier met de JDL geassocieerd worden. Ik keur extreem rechts nationalisme - Joods of niet-joods - net zozeer af als extreem linkse ideeen of Islamisme, en heb meer dan eens mijn afkeur van Israels aanwezigheid in Judea en Samaria ( laat ik die gebieden even zo noemen ) uitgesproken. Als je mijn artikelen en postings van de laatste jaren gevolgd had zou je dat zelf ontdekt hebben. Terwijl ik door Israelhaters meer dan eens een Joodse en zionistische extremist ben genoemd, ben ik door extreem rechtse zionisten en zogenaamde vrienden en supporters van Israel voor verrader en wat dies meer zij uitgemaakt. Het lijkt me sterk dat jullie daarmee geassocieerd willen worden. Behalve het feit dat we allebei een erg mooie naam hebben en Joods zijn hebben we volgens mij nauwelijks iets gemeen, zeker niet wat onze ideologische achtergrond betreft. Ik kan er verder niets aan doen als je niet aan mijn verzoek wilt voldoen, al zou ik het erg op prijs stellen en beleefd vinden als je dat wel doet. Met vriendelijke groet, en shabbat shalom, Bert de Bruin
-----
Geachte Bert de Bruin. Kunt u mij zeggen om welke verwijzingen het gaat? Als het gaat om links of verwijzingen naar berichten op uw (publieke) weblog, kan ik u niet beloven dat ik die kan verwijderen. U publiceert immers, net als wij, publiekelijk informatie op Internet, waarnaar wij mogen verwijzen - dat gebeurt meestal via RSS feeds die u zelf aan allerlei zoekmachines en RSS publishers ter beschikking hebt gesteld. Maar goed, als u mij aangeeft om welke verwijzingen het gaan, zal ik eens een kijkje nemen. Wat mij uiteraard interesseert, is waarom u zo nadrukkelijk niets met de JDL te maken wilt hebben... Ariel Nahal
-----
Shalom rav Haalt u alstublieft alle verwijzingen naar mijn weblog ( Dutchblog Israel ) van uw website. Ik wil op geen enkele manier met de JDL in verband worden gebracht. Hartelijk dank, en shabbat shalom, Bert de Bruin

No comments: