Saturday, January 03, 2009

Nog even dit

Bedankt voor de link, Doortje, en je commentaar, Minispace. Het zou inderdaad goed kunnen dat dit voorVan Bommel nog wel een staartje zou kunnen krijgen, al betwijfel ik het. Ik had in hun plaats "Palestina vrij! We want Sharia now!" geroepen, maar dat ging zelfs de gabbers van EAJG te ver. Anyway, zou die Harry niet doorhebben hoe krom hij uit zijn nek zwamt als hij de Nederlandse regering - die, voor zover ik minister Verhagens uitspraken gevolgd heb, Israel steeds tot terughoudendheid heeft gemaand - van blindheid en medeplichtigheid beschuldigt omdat ze "wel de raketaanvallen van de islamitische organisatie Hamas op Israël ziet, maar niet het geweld van Israël", terwijl hijzelf en de anderhalve paardekop die naast en achter hem liep enkel en alleen de Israelische acties veroordeelden en het geweld van Hamas en de Islamitische Jihad volkomen negeerden?

Mijn gebruik van de woorden vreedzaam en gezellig was relatief - er zijn wel ergere demonstraties geweest en van een paar Moslims die een Israelische vlag verbranden en Israel to hell roepen raakt niemand meer opgewonden - en het gebruik van kleurrijk was deels cynisch bedoeld. Zoals ik eerder schreef, veel van de demonstranten die er vandaag waren lopen met hetzelfde gemak en dezelfde haat te hoop als iemand ergens een boek/cartoon/filmpje maakt dat hen niet zint, mensen wier mening ik superserieus neem en waar Israel naar mijn mening naar zou moeten luisteren heb ik daar niet gezien.

Shavua tov.

No comments: