Friday, March 13, 2009

Mono-Stereo

Je hoeft geen stereotyperig type te zijn om te snappen dat honderd van dit soort reisjes qua goodwill-effect en beroerde PR niet opkunnen tegen een bericht als dit dat tegelijkertijd op de voorwebpagina van dezelfde krant staat. Het harde werk van goedbedoelende mensen wordt zo weer eens in een klap teniet gedaan door een groep fanatieke lamlendelingen. Zelfs als ( weer eens ) mocht blijken dat de opgepakte mensen niets met de dreiging te maken hebben, en het wederom om een broodje wolf lijkt te gaan ( maar wees maar niet bang, het busje komt zo...). Het is triest, niet zelden onterecht maar wel veelzeggend dat vrijwel meteen na een incident zoals dat bij IKEA 'de schijnwerpers weer gericht zijn op Marokkaanse Nederlanders'. PS: Wat is trouwens het probleem met de boerkini? Wat is daar precies op tegen? Ik heb niet aan deze 'opiniepeiling' meegedaan, maar ik denk dat ik tot de laatste 18% van de deelnemers zou hebben behoord. Dit gaat toch om iets heel anders dan scheiding tussen moskee/synagoge/kerk en staat of het opleggen van religieuze principes of beperkingen aan andersdenkenden? Hygiene lijkt mij een beetje een gezocht kul-argument. Zwembaden zijn niet echt hygienisch, punt uit. Je moet er niet aan denken wat voor bacillen en bacterien blonde kaaskoppen in hun boxers en strings mee het water innemen. Ik vind het trouwens wel een heel geinige woordcombinatie, boerkini.

No comments: