Thursday, November 12, 2009

PVVNCWO

Ik kan me niet zo gauw een situatie voorstellen waarin ik zelf PVV zou stemmen, met andere woorden, ik ben niet echt een fan van Geert Wilders, en nog minder van veel van zijn aanhangers/volgelingen. Toch vraag ik me op deze Dag van Respect ( goh, tenminste een dag per jaar, dat is niet gek ) bij een bericht zoals dit af: sinds wanneer bepalen de werkgevers van Nederland wie het land wel of niet mag regeren? Voor zover ik weet is het min of meer aan de kiezers om daarover te beslissen, en zitten weinig kiezers te wachten op zo'n stemadvies. Of is dit weer een vorm van onbedoelde electorale steun in de rug voor GW's non-partij? Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat sommige kiezers juist op hem zullen stemmen omdat hun 'baas' ( zoals ooit uit de mond van een werknemer werd gehoord: "Je hebt slechte bazen, en hele slechte bazen" ;-) ) zegt dat dat niet goed zou zijn ( voor Nederland, de economie, of whatever ) of niet zou mogen.

No comments: