Saturday, February 20, 2010

Op naar Balkenende V

Het absurde van al het gedoe van de laatste weken is natuurlijk dat de kans enorm groot is dat na de komende verkiezingen Jan-Peter Balkenende gewoon weer premier wordt. Of zou hij het inmiddels zat zijn? Het zal vooral interessant zijn om te zien wat D66, de VVD en de PVV gaan doen, en wat voor directe of indirecte rol die laatste partij bij de coalitiebesprekingen zal gaan spelen. Persoonlijk ben ik met name benieuwd wat er electoraal met de Partij van de Arbeid gebeurt ( ik heb de indruk dat minister Bos uiteindelijk juist gehandeld heeft, als je de zaken vanuit zijn perspectief en dat van zijn partij bekijkt; kritiek zoals deze - voor alle duidelijkheid: afkomstig van de militaire CNV-bond - deel ik dan ook niet, en dat partijpolitiek soms voor andere zaken gaat is niet meer dan begrijpelijk, wat niet wil zeggen dat het altijd verstandig is ) zowel bij de gemeenteraads- als met de Kamerverkiezingen, en of Nederland daadwerkelijk geen enkele rol meer zal spelen in Uruzgan. Dat vooral de Christenunie teleurgesteld is valt te begrijpen. Nog een interessante vraag is of Maxime Verhagen, in mijn ogen een van de weinige positieve verrassingen van dit kabinet ( partijpolitiek gezien ben ik minder kapot van hem ), als minister van Buitenlandse Zaken zal terugkeren. In ieder geval is er genoeg werk aan de winkel voor het demissionaire en het nieuwe kabinet, en hebben cartoonisten weer genoeg uitstekend binnenlands inspiratiemateriaal, wat de afgelopen weken al. bleek Theodor Holman schreef er een geinige column over. En ook die arme koningin, die lekker rustig dacht te kunnen gaan (apres)skieen, is er maar weer druk mee.
Tom Janssen, 18.2.10
Tom Janssen, 16.2.10
Tom Janssen, 11.2.10
Tom Janssen, 8.2.10 Joep Bertrams, 20.2.10
Joep Bertrams, 19.2.10
Joep Bertrams, 18.2.10
Joep Bertrams, 13.2.10

2 comments:

deslager said...

hmm de volgende baan voor Bos is opvolger van Nout Wellink.

Bert said...

Misschien beginnen ze samen wel een nering :-)

Ik was toevallig in Nederland toen beide mannen voor de commissie De Wit verschenen, en ik moet eerlijk zeggen dat ik hen overtuigender en geloofwaardiger vond overkomen dan veel van degenen die hen aanvielen en door hen werden aangevallen.