Tuesday, February 23, 2010

Tjeemig de peemig

Blijf ik ook eens een keertje laat wakker ( het is hier bijna twaalf uur ) om naar een sportwedstrijd te luisteren ( online, naar de NOS ), gaat het geweldig goed, en dan gebeurt er dit. Triest voor Sven Kramer en Gerard Kemkers. En eigenlijk ook voor Bob de Jong, want zijn bronzen medaille heeft natuurlijk nauwelijks glans. Daar kan mevrouw Terpstra niet echt een wijntje ( of twee, drie... ) op nemen in het HHH. Desondanks, slaap lekker allemaal. Terwijl ik dit schrijf hoor ik nog wel even het nieuws en daarna iets wat ik al bijna vier jaar lang niet meer gehoord heb, Gute Nacht Freunde... Is ook wel weer eens leuk. Nu douchen en naar bed, over vijf en een half uur is het weer opstaan geblazen. PS: Ik hoor net nog even Sven Kramer die werd geinterviewd. Wat een klasse-atleet. Zo'n jonge vent die door de fout van een ander zo ingetogen, teleurgesteld en boos maar beheerst reageert, petje af. Heel eerlijk ook naar zijn coach toe. Petje af. En wat zal Kemkers zich rot voelen. Het is raar om medelijden te hebben met mensen die alles bij elkaar zo succesvol zijn, maar toch heb ik met die twee te doen.

8 comments:

Aster said...

Dit was overduidelijk een geval van MIND CONTROL. Kramer's Coach kan zich NOOIT zó vergist hebben! Dit is het meest BIZARRE en meest TRIESTE scenario denkbaar voor deze twee TOPPERS! Mind control.. Denk daar maar eens over na!

JK said...

het was wel een fout van Kemkers,
Kramer passeerde hem en Kemkers wees en schreeuwde:'naar binnen' ik dacht,
hij zal toch niet zó stom zijn maar jawel.

zonnestraaltje said...

Lieve Swen .
Je kan je beter zelf vergissen dan Kemkers ik dacht dat hij schreewde met het bord wat aangaf hoe goed jij er voor stond je bent binnen .
Hartkloppingen dat je de andere baan nam en nu dit .
Ik wens ook Kemkers sterkte toe hij is ook n kanjer .En Swen sterkte maar ook wijsheid en begrip naar Kemkers toe .Hoe moeilijk ook .Ook wij hier in Nederland leven met jullie mee .
Ik hoop dat je de e-mail kan en wil lezen .
Liefs uit Nederland .
ria

Martin said...

Vanaf vandaag weet iedereen dat Swen de Snelste was! Ook Lee Shueng-hoon!

Bert said...

Tja, mind control, daar had ik nog niet aan gedacht :-)

Anonymous said...

de psycholoog van de tvm-ploeg van kramer+kemkers zei vanochtend, dat kemkers ineens dingen over de tegenstander op de borden schreef. gewoonlijk schrijft hij alleen maar info over svens tijden. de psycholoog leek het verwarrend voor sven om ineens andere info op de borden te krijgen. volgens mij was het nóg verwarrender voor kemkers :-)

nanette said...

dat was ik!

Bert said...

Ik kan me niet herinneren dat mijn stemming ooit zo door een sportgebeuren is beinvloed ( of dat ik tot twaalf uur opbleef om een wedstrijd te volgen ). Ik vind het zo ongelooflijk sneu voor beide mannen.