Thursday, March 04, 2010

Denn heute...

Ik gun de PVV en haar gids-leider hun succes van harte, en ben reuze benieuwd naar de bijdrage die de partijvertegenwoordigers in Almere en Den Haag de komende jaren aan de lokale en landelijke politiek zullen gaan leveren. In tegenstelling tot veel politiek correcte Nederlanders ben ik niet echt bang voor de PVV - ik vertrouw uiteindelijk op de zelfvernietigende kracht van dergelijke populistische partijen, die soms tijdelijk een nuttige rol kunnen spelen, maar het slechts zelden echt ver schoppen, zie de SP - en ik zie in Wilders echt geen moderne Anton Mussert. Toch speelde toen ik dit artikeltje ( "Vandaag Almere en Den Haag, morgen heel Nederland" ) las de regel "Denn heute gehört uns Deutschland, und morgen die ganze Welt..." in mijn achterhoofd. Kon ik niets aan doen, dat gebeurde zomaar.

6 comments:

minispace said...

Haha, jawohl precies, daar moest ik ook meteen aan denken ;)

Bert said...

We waren de enigen niet, zie het weblog van Rob Fransman: http://www.xs4all.nl/~fransman/ ( 4 maart 2010 ). De associatie lag dan ook wel erg voor de hand.

nanette said...

Wilders roept zelf dit soort associaties op. Is het dan toch de Wet van Godwin?

Bert said...

Als hij het inderdaad zelf oproept dan geldt die wet ( ik moest even Googelen ) volgens mij niet echt. Die associatie was een schot voor open doel. Of zie ik dat verkeerd?

nanette said...

Nee, dat zie je goed ;-)
Hij is te slim om zoiets per ongeluk te doen.

Anonymous said...

Ik ben allochtoon, ik kom zelf uit een muslim land. Ik ben absoluut met Wilders eens. En het lijkt me dat hij is de enige in Nederland die durft de waarheid te spreken, niet zoals de laffe bekken van de links elite zoals de SP,GL of D66. Jammer dat hij niet in alle gemeenten tijdens de gemeente raadsverkiezingen mee deed, maar ik weet het 100% dat op 9 juni ga ik op de PVV STEMMEN.