Thursday, March 18, 2010

ik@nrc.nl (1)

Tussen de bedrijven door lees ik momenteel af en toe een paar stukjes uit De dikke ik, samengesteld door Arjen Ribbens. Sommige stukjes zijn niet echt geweldig, heel veel zijn aardig tot zeer leuk of ontroerend, en een enkele NRC-lezersbijdrage zorgt ervoor dat ik hardop lach. Vanmorgen gebeurde me dat met het volgende verhaal, geschreven door Rob Heerdink, en gepubliceerd op 17 november 2003. Ik zal de komende tijd nog een klein aantal van mijn favoriete ik@jes posten.
Bambimiddag

Het is herfst en we zijn met de kinderen in Twente. Zoekend naar een uitje vind ik een folder waarin een bambimiddag wordt aangeprezen. Een middag vol wetenswaardigheden over edelherten, gevolgd door een boswandeling om eikels en kastanjes te zoeken die aan de herten gevoerd mogen worden. Inclusief koffie met krentenwegge voor de ouders en ranja met een broodje knakworst voor de kinderen.

Enthousiast lees ik het programma voor aan een aanvankelijk sceptisch gezin, dat zich toch bijna laat verlokken tot een middagje natuur. Totdat ik die fatale laatste zin in de folder voorlees: ,,Eventueel kan tegen meerprijs van €0,50 de knakworst vervangen worden door een broodje hertensaucijs.''

Rob Heerdink

1 comment:

Ron said...

Jawel, hij is goed!