Thursday, April 22, 2010

Twee maten

Wie dit blog volgt weet dat ik niet veel op heb met het gedachte(n)goed ( ik denk dat het enkelvoud, 'gedachte', de lading beter dekt ) van de PVV. Zie bijvoorbeeld mijn opinieartikel van gisteren. Toch kan ik me soms heel goed voorstellen dat sommige mensen uit woede, frustratie, of angst op zo'n partij stemmen. Lees dit (*) en dit en dit bericht bijvoorbeeld, vergelijk het soort beledigingen en de reacties van de partijen die zich beledigd voelen, en wie uiteindelijk als de winnaar uit de bus komt. Ik heb in dit verband al meermaals het Latijnse spreekwoord Quod licet Iovi non licet bovi ( wat Zeus mag mag een koe niet ) gebruikt. Je moet maar kijken wie waar en wanneer de rol van Zeus speelt, en wie die van de koe. (*) Let vooral op de argumenten van de rechtbank, na het ( in mijn ogen terechte ) beroep op de vrijheid van meningsuiting.

No comments: