Wednesday, June 22, 2011

Klinkt niet gek, toch?

Dit lijkt mij goed nieuws, en een compromis waar alle partijen mee zouden moeten kunnen leven. Of heb ik het mis? Compromissen maken niemand echt happy, maar soms zijn ze de juiste uitweg. Ik ben erg blij met de wijze waarop zowel D66 als de PvdA zich hebben ingespannen om te komen tot een wetsvoorstel waarin ook de tegenstanders van een verbod zich wellicht kunnen vinden. Je kunt absoluut niet zeggen dat die partijen (en Groen Links, van de VVD heb ik weinig vernomen aangaande de discussie, laat het me ajb weten als ik iets belangrijks gemist heb) niet naar de bezwaren van Joodse en islamitische Nederlanders geluisterd hebben. Hopelijk wordt deze kans aangegrepen om het welzijn van alle slachtdieren tot op het moment van hun dood sterk te verbeteren. Dan zou deze discussie pas echt zin gehad hebben.

No comments: